Mensen hebben steeds minder tijd en geduld om informatie tot zich te nemen. Prikkels komen van alle kanten. Dan moet je een animatiefilm laten maken die dusdanig mooi en doordacht is dat hij de aandacht van de kijker weet vast te houden.

Een animatiefilm van Emations heeft altijd als doel iets op te lossen. Zodoende trekken we je doelgroep in het verhaal en zetten we aan tot actie. Zo maken we met elkaar een animatiefilm die er niet alleen mooi uit ziet maar ook je collega of klant overtuigt van je verhaal.

 


Bekijk de animatiefilm eens die we gemaakt hebben voor Mediator. Dit geeft een goed beeld wat je bij Emations Animatiestudio kunt verwachten.

 

Waarom werken met Emations animatiestudio?

Bekijk de video

-
Waarom een animatiefilm laten maken door Emations Animatiestudio

Je hebt gemiddeld zo’n tien seconden om de aandacht van de kijker te grijpen. Langer duurt het niet voordat iemand doorklikt naar de volgende website of de animatiefilm van je concurrent.Wist je dat 80 tot 90 procent van de dingen die we onthouden zijn geïnspireerd door beelden?  Een animatiefilm van Emations heeft altijd tot doel iets op te lossen voor de kijker. Zodoende overtuig je de kijker en zet je ze aan tot actie. Doen doen we altijd middels een vaste heldere methodiek.  Wil je meer weten over deze methodiek? We leggen je graag uit waarom we zo werken. En wat het je oplevert.

Wat maakt Emations anders dan andere animatiestudio’s

Emations heeft een schat aan ervaring op het gebied van het maken van animatiefilmpjes. Wij zijn ervaren verhalen vertellers die ervoor zorgen dat jouw boodschap kernachtig wordt verwoord. Als kijkers je boodschap niet snel begrijpen, dan raken ze hun interesse in je product of bedrijf kwijt. Wij zorgen ervoor dat je kijkers klanten worden, door ze op een speelse of informatieve manier jouw verhaal te vertellen.


Lees bijvoorbeeld eens ons blog over de juiste lengte van een uitleganimatie

+
De doorlooptijd van een animatiefilm laten maken

De doorlooptijd van een animatie van 1 minuut is ongeveer vier werkweken van begin tot het moment van opleveren. 

+
Het ontwikkelproces van een animatiefilm

Je animatiefilm van Emations krijgt altijd een  illustratieve stijl die past bij jou verhaal. We werken dus niet met standaard pakketen. De animatie wordt gegoten in de huisstijl van het merk. Denk hierbij aan logo, lettertype en kleurgebruik.
Wij ontwikkelen onze video’s op maat. De ontwikkeling verloopt middels overzichtelijk proces:

• Kennismaking. Inhoudelijke brainstorm en terugkoppeling
• Ontwikkeling van het script
• Storyboard op basis van het script
• Keuze van de stem en muziek
• De productie: het animeren
• Afwerking en oplevering video in .avi of mpeg

+
Is een animatiefilm laten bij maken bij Emations duur?

De mensen van Emations zijn ervaren communicatieprofessionals. Dat is handig, zodoende begrijpen we jouw beslissingsproces en komen we snel tot de kern van je verhaal. Wil je direct een offerte op maat. Neem dan hier even contact op. We vertellen je graag meer. 

+
Hoe kom je tot een goed animatiefilm concept

Een goed concept voor je animatiefilm is een doorvertaling van je centrale belofte. Waarbij een kernaspect van je product of dienst gekoppeld wordt aan een aspect buiten je product of dienst. Zodanig dat je kijker de boodschap opmerkt en de propositie langer onthoudt. Een goed animatie film concept is onderscheidend, intensiveert en voegt inhoudelijke lading toe. 

De basiseisen van een goed animatie concept:
Een goed concept heeft:

  • heeft attentiewaarde;
  • sluit naadloos aan bij je merkidentiteit;
  • geeft meerwaarde aan je merk/product of dienst
  • past binnen de belevingswereld van je doelgroep
  • past bij de waarden van je doelgroep
  • is social mediageniek

Attentiewaarde
Is een van de belangrijkste eisen die Emations stelt aan een animatiefilm concept. Sterker nog een idee moet opvallen en blijven hangen na het bekijken van je film.

Merkidentiteit 
Een merk heeft een persoonlijkheid een eigen karakter dat tot de doelgroep spreekt. Een animatiefilm dient deze elementen in zich te dragen. We schreven er een blog over. Lees er hier meer over.

Thematiek 
Een animatie omvat een centraal idee. Waarmee we je doelgroep aanspreken en over de streep trekken. Leg de thematiek van te voren vast. Zo creëer je een doordachte verhaallijn. Een goede thematiek zet aan tot nadenken. En speelt in op emotie. Biedt open plekken die de kijker voor zichzelf vanuit zijn eigen waarden en belevingswereld kan invullen. De doelgroep moet zichzelf met je verhaal identificeren, alleen dan overtuig je ze van je boodschap.

Social mediageniek  
Een goed animatiefilm concept is dusdanig interessant voor je doelgroep dat ze dit graag uitdragen met een goede videomarketing strategie via social media. 


Wil je meer weten over de animatiefilms die je bij ons animatebedrijf kunt laten maken? Bel 020 – 261 91 14