Emations Animatiestudio werkt voor instellingen, overheden, de culturele sector en het bedrijfsleven. Wij ontwikkelen digitale producten als animaties, infographics en illustraties. Producten, die altijd worden ontwikkeld met één centraal doel: overtuiging. Daarmee vormen we een spil tussen organisatie en doelgroep. Of het nu gaat om meer verkoop, meer zichtbaarheid of meer begrip: wij zorgen voor verbinding en interactie. Lees hieronder meer over onze werkwijze.

Meer weten?
Vrijblijvend advies. Direct een offerte.

 

Onze werkwijze:

De basis: probleem en oplossing

Al onze animaties video’s worden gemaakt op basis van een heldere methodiek: we schetsen allereerst een ‘probleem’ of een ‘gemis’ voor de doelgroep. Vervolgens presenteren we de oplossing die onze opdrachtgevers hiervoor bieden. Met het probleem trekken we de aandacht van de kijker en met de oplossing zetten deze ze aan tot actie. Het maakt niet uit of het hierbij nu gaat om een merk, een dienst of een intern communicatieprogramma. Waarom dit zo succesvol is, leggen we je graag persoonlijk uit.

Storyboard en merkidentiteit

Bij het creëren van onze animatie video’s nemen we altijd de huisstijl van de organisatie als uitgangspunt. Die maakt jouw organisatie immers uniek. Vervolgens schrijven we het script op basis van de uitgestippelde strategie, schetsen we het storyboard en bepalen we de flow van de animatie video. Volgens ons moet dit altijd maatwerk zijn. Daarom werken we niet met standaardpakketten, maar creëren we de wereld die het beste past bij jouw onderneming.

Productiefase

Zijn het script en het storyboard akkoord, dan gaan we over tot de productiefase. In deze fase wordt het storyboard geanimeerd op basis van een vooraf opgenomen voice over. Hierbij werken we volgens de ‘12 principes van animatie’. Vervolgens wordt de animatie video afgerond met bijpassende geluidseffecten en muziek.

Implementatie 

Het afronden van de animatie is – wat ons betreft – niet het einddoel. Ons doel is overtuigen. Daarom dienen we je graag van advies over hoe je de animatie video zo strategisch mogelijk kunt inzetten. Desgewenst ontwikkelen we een complete video-strategie om samen zoveel mogelijk potentiële afnemers of medewerkers aan te zetten tot actie.