Emations Animatiestudio heeft inmiddels ruim 7 jaar ervaring op het gebied van Motion Graphics Design. We ontwikkelen motion graphics die er niet alleen mooi uitzien maar ook overtuigen. Dat is immers het doel van communicatie? Daarom hebben we een heldere methode bedacht. Waarmee we de kijker direct in het verhaal trekken. Op die manier ontwikkelen we motion graphics die het resultaten behalen dat jij voor ogen hebt. Onze stevige achtergrond in de marketingcommunicatie speelt hierbij een belangrijke rol. Stel ons je vraag. We geven je graag vrijblijvend advies.

Meer weten?
Vrijblijvend advies. Direct een offerte.

 

Meer informatie:

+
Wat zijn motion graphics

De letterlijke motion graphics betekenis: bewegende beelden. Een mooie terminologie waar natuurlijk nog veel meer achter schuilt. Motion graphics zijn animaties. Animaties voor de zakelijke- of entertainment markt. Motion graphics voor de zakelijke markt worden ook wel uitleg animaties genoemd. Korte filmpjes die een product, dienst of merk op effectieve wijze onder de aandacht brengen. Ze hebben meestal een lengte van 60-80 seconden. Een lengte die ook wel de ideale aandachtsspanne wordt genoemd voor zulk soort filmpjes.

+
Onze motion graphics design methodiek

Onze motion graphics hebben altijd als doel iets op te lossen voor de kijker. En de oplossing? Dat is jouw merk, dienst of programma. Of het nu om interne– of externe communicatie gaat. Vaak gaat het bij organisaties om de een van de volgende drie doelstellingen:

  • Winst: na lancering van een nieuwe dienst of product
  • Begrip: intern communicatie programma of beleidsplan van gemeente of overheid
  • Zichtbaarheid: corporate story van een merk

De opbouw van onze motion graphics is vaak als volgt:

  • Probleem
  • Oplossing: je merk/dienst/product
  • Hoe werkt het
  • Voordelen
  • Meer informatie

     

Deze methodiek zorgt ervoor dat onze motion graphics niet alleen iets uitleggen maar ook aanzetten tot actie. En dat is toch het doel van communicatie. Veel organisaties briefen ons op basis van de Why, How en What. De Golden Circle van Simon Simek. Deze boodschappen vormen vaak een uitstekende basis voor een goede motion graphic.

 

+
Motion graphics designer

In 7 jaar tijd heeft Emations animatiebedrijf al heel wat motion graphics gemaakt. Voor uiteenlopende klanten van groot tot klein. Zodoende zijn wij motion graphics designers die het klappen van de digitale zweep kennen. Wij werken niet met voorgeprogrammeerde stijlen. Ieder merk is immers uniek. Elke boodschap is anders. Dat vergt denkkracht en een slimme propositie. Anders val je niet op tussen de hoeveelheid communicatie die mensen dagelijks voorgespiegeld krijgen.

+
Motion graphics Amsterdam

Motion Graphics design studio’s zitten over de hele wereld. Onze studio is gevestigd in Amsterdam. Maar wij werken voor organisaties ver daar buiten. Wij hanteren het duurzame principe dat we zo min mogelijk kilometers maken. We communiceren dan ook graag via Zoom of Microsoft teams of bijvoorbeeld Zoom. Zodoende hebben wij inmiddels motion graphics animaties gemaakt over de hele wereld. Van Duitsland tot Brazilië  en Spanje tot Polen. Motion graphics Nederland heeft wereldwijd een goed aanzien en staat op een hoog plan.

+
Motion graphics strategie

Motion graphics worden op zakelijk vlak veelal vermarkt via platformen als Youtube of Vimeo. Zo zijn ze goed te embedden in je online marketing plan. Een goede motion graphics design studio kan je helpen om een goed videomarketing strategie plan te schrijven. Op welk kanaal bevindt je doelgroep zich? Hoe oud is je doelgroep, opleidingsniveau, man vrouw etc. Door welke boodschap voelt men zich aangesproken? Wat moet men doen als het filmpje bekeken is? Deze randvoorwaarden voor een succesvolle lancering van je motion graphic worden vaak vooraf bepaald aan uitgedacht zodat we in de laatste fase doelgericht kunnen communiceren.

+
Motion graphics stijlen

Onze motion graphics designers werken graag in verschillende animatie stijlen. Ieder verhaal heeft immers zijn eigen tone-of-voice of boodschap. Vaak vormen merkwaarden van een organisatie een goede leidraad. Open en transparant zullen vaak geen donkere stevige vormen in zich dragen. De waarden kleurrijk en innovatief zullen vast een gevoel bij je oproepen.

Qua uitstraling heeft ons motion design vaak een wat serieuzer karakter. Cartoon poppetjes zul je dan ook niet zo snel bij ons aantreffen. We nemen de kijker graag serieus in boodschap en vorm.