Bedrijven en instellingen her- en erkennen – nu meer dan ooit – dat medewerkers de basis vormen van hun succes. Waardevolle zaken als de bedrijfsreputatie, de inkleuring van het merk en de merkbelofte zorgen voor meer winstgevendheid en bepalen daarmee het succes van de organisatie of het bedrijf. Wij merken dat aan het feit dat steeds meer HR-managers de weg naar Emations Animatiestudio weten te vinden om een wervende animatie te laten maken in hun zoektocht naar nieuwe, geschikte medewerkers. Hoe animaties je organisatie kunnen helpen onderscheidend te zijn en zo de juiste mensen aan te trekken? Leg ons je case voor. Wij geven je graag vrijblijvend advies!

Waarom werken met Emations animatiestudio?

Bekijk de video

-
Waarom animatie voor Human Resources? Vier belangrijke redenen:

1. Een neutraal karakter

 

Een animatie heeft doorgaans een neutraal karakter. Het gebruik van getekende en geanimeerde characters voorkomt dat potentiële kandidaten zich niet herkennen in die lachende, jonge, sprankelende vrouw of man uit een tv-commercial en daardoor afhaken te solliciteren. Een getekend character staat voor iedereen: jong, oud, nieuwsgierig, wijsgerig.. Ben je geschikt en herken je je in het geschetste profiel? Reageer dan op de call to action!  

 

2. Kort, informatief en wervend

Animaties zijn bij HR-managers vaak populair vanwege het korte, informerende karakter van het medium. Zo vormen ze een handige personeelsinstrumenten bij de werving van human capital. Doorgaans bestaan arbeidsovereenkomsten uit veel grote en evenzoveel kleine letters. Een uitleganimatie biedt de hr-afdeling de mogelijkheid in korte tijd zowel de sfeer van de organisatie als de arbeidsvoorwaarden te schetsen. Een wervende Call to Action en de inbedding van de animatie in een strategische online marketing campagne kunnen potentieel geschikte kandidaten daarmee over de streep trekken.    

 

3. Snel, ‘social’ en goed te delen

De tijden dat je als human resources manager een wervingsadvertentie in de krant of op een job board op internet plaatste, zijn allang voorbij. Tegenwoordig heeft vrijwel iedereen gemakkelijk toegang tot transparante bedrijfsinformatie en de – in communities gedeelde – ervaringen van (potentiële) medewerkers. Social media hebben daarmee een aardverschuiving teweeggebracht in de communicatie met potentiële kandidaten. Hun wereld bestaat tegenwoordig vooral uit het scannen van informatie, niet uit het lezen ervan. Een animatie video, met een gemiddelde duur van maximaal zo’n 1,5 minuut, is dus uitermate geschikt middel om hun aandacht te wekken en biedt bovendien uitstekende mogelijkheden om eenvoudig te verspreiden via social media als Facebook, Instagram en LinkedIn.  

4. Ontwikkelingen: ‘employer branding’ en ‘the employee journey’

Het vinden – en behouden – van geschikt personeel is voor veel instanties en bedrijven niet eenvoudig. Bedrijven doen er alles aan om zichzelf zo goed mogelijk te presenteren en – daarmee – de concurrentie af te troeven. Een uitleg video leent zich uitstekend voor dit doel. Steeds meer bedrijven investeren in ‘employer branding’ en gebruiken medewerkers als uithangbord voor hun merk, recruitment. Video’s zorgen daarbij vaak voor interne trots. Door deze filmpjes door medewerkers te laten verspreiden wordt zowel de waarde-propositie als de geloofwaardigheid van de onderneming versterkt. Een krachtige boodschap wordt graag en veel gedeeld om nieuwe, geschikte collega’s te werven. 2d animaties zijn bovendien zeer geschikte hr-tools voor het uitleggen van de ‘employee journey’. Wat kan je als nieuwe medewerker verwachten van je nieuwe werkgever? Hoe is de ‘onboarding’, de doorstroom en de uitstroom geregeld? Allemaal vragen die door het human resources management kort en krachtig kunnen worden beantwoord in een wervende en attractieve human resources animatie.