Ben je werkzaam in de kunst-, muziek- of cultuursector en ben je geïnteresseerd in het laten maken van een animatie? Wij leggen je dan graag uit waarom Emations Animatiestudio een meer dan geschikte partner is. Wij hebben zowel een achtergrond in de marketingcommunicatie als in de muziek. Daarmee hebben we in de loop der jaren niet alleen heel wat uitleg animaties ontwikkeld maar ook op bijna alle podia van Nederland gestaan. Wij dragen de culturele sector dan ook een warm hart toe. Wil je meer weten? Stel ons je vraag. Wij voorzien je graag van vrijblijvend advies!

Meer weten?
Vrijblijvend advies. Direct een offerte.

Waarom werken met Emations animatiestudio?

  • We hebben ± 250 animaties en 100 infographics in 11 talen gemaakt. Voor meer dan 75 tevreden opdrachtgevers.
  • Wij werken graag voor slimme opdrachtgevers die de lat hoog leggen. Dat doen wij zelf namelijk ook.
  • We hebben een stevige achtergrond in marketing en communicatie. En denken graag mee over strategie, doelstelling en markt.
  • Wij zijn sociaal en maatschappelijk betrokken. Wij zoeken dat ook bij onze opdrachtgevers.
  • Onze tarieven zijn marktconform en schaalbaar.
Bekijk de video

 

Wil je weten hoe we jouw doelgroep kunnen overtuigen?
We geven je graag vrijblijvend advies, bel: 020 - 2619114
Meer weten?
Vrijblijvend advies. Direct een offerte.

Meer informatie:

+
Online marketing en animatie voor musea

In tijden van bezuinigen is online marketing belangrijker dan ooit voor musea. In Nederland zijn een kleine 700 musea en je wilt nu eenmaal de voorkeurspositie in het hoofd van bezoekers die in het vrije weekend de ingeving krijgen: ‘kom laat ik eens naar een museum gaan’. Ook als je geen grote tentoonstelling hebt. Het is immers niet makkelijk om te concurreren tegen het Rijksmuseum, van Gogh Museum of Stedelijk museum. Dan is een goede, doordachte online marketing strategie essentieel.  Een strategie die er voor zorgt dat je als musea daar aanwezig bent waar je bezoeker is.

Een animatie is dan ook een uitermate geschikt om je tentoonstelling onder de aandacht te brengen bij potentiële bezoekers. Krachtige beelden van schilderijen, moderne kunstwerken afgewisseld met interessante feiten en informatie over de tentoonstelling. Beelden die interesse wekken en de kijker tot actie doet overgaan: een bezoek aan jouw museum.

Een goede animatie video marketing strategie is dan ook geweest:

  • Voor wie is de tentoonstelling het meest interessant?
  • Op welk social media kanaal of website bevinden zij zich het meest?
  • Welke beelden zullen zeker prikkelen oproepen bij onze doelgroep
  • Test zoveel mogelijk. Zodoende komen wij het snelst tot de boodschap die het meest aansprekend is voor de doelgroep

+
Animatie video clip

Waar vroeger tv het medium was voor een animatie video clip is tegenwoordig Youtube de belangrijkste plek om je video te lanceren. Tegenwoordig worden videoclips in Nederland bijna uitsluitend en alleen voor social media gemaakt. Budgetten en het marketinglandschap zijn veranderd. Een video clip is niet alleen ter ondersteuning van je nummer maar ook ter profilering van identiteit. Als muziekant ben je op zoek naar een unieke uitstraling die je herkenbaar maakt. Waarmee je fans zich willen identificeren. En als ware ambassadeurs je animatie video clip delen.

Door onze conservatorium achtergrond zijn we thuis in de muziek en voelen zodoende goed aan welke verhaal het beste aansluit bij jouw muziek. Je wilt immers dat er iets unieks ontstaat, een synergie tussen beeld en geluid. Een synergie die je emotioneel raakt en graag wilt delen met anderen.

Beroemd zijn bijvoorbeeld de Gorillaz. De virtuele band van Damon Albarn, gebouwd rondom fictieve figuren. Illustrator Jamie Hewlett was verantwoordelijk voor de stripfiguren en ontwikkelde een volledige identiteit voor de band, bedacht hun gedragingen en geschiedenis. Tijdens optredens speelden de muzikanten achter een doek. Op het doek werden animaties van de virtuele bandleden geprojecteerd.

 

Een ander prachtig voorbeeld is de lange animatiefilm die Daft Punk uitbracht. Interstella 5555. Over een virtuele popband. De animatie heeft geen dialogen en gebruikt minimale sound effects. De animatie video is gebaseerd op het meest succesvolle album van Daft Punk, Discovery. Uitgebracht in 2001. De film is gemaakt door Leiji Matsumoto, één van de japanse grootheden op het gebied van animatie en animine.

Animatie Kunst, muziek of cultuur

+
Animatie voor theater

Als je aan marketing voor een theater denkt komen vaak affiches in het straatbeeld boven. Visueel interessant, want je ziet vaak dat er veel aandacht aan wordt besteed. Maar anderzijds ook een schot met hagel. Marketing werkt immers het best op het moment dat een doelgroep

Animatie voor theater is dan ook een uitermate slimme manier van online marketing bedrijven. Een bewegende affiche over een nieuwe theatervoorstelling in een mailing naar bezoekers die eerder in contact zijn geweest met het theater of als korte animatie op social media kanalen of websites waar potentiële geïnteresseerden zich bevinden. Opvallend, laagdrempelig en effectief.

+
Animatiefilm bioscoop

Bij Emations Animatiestudio zijn we gespecialiseerd in het ontwikkelen van zakelijk animaties. Animaties die meestal een lengte hebben van 60-80 seconden. Bijvoorbeeld de reclames die je voorafgaand aan een film ziet in een filmhuis. Maar uiteraard staan we ook open voor langere productie.