De gezondheidszorg maakt – net als andere marktsegmenten – steeds vaker gebruik van animaties. Ook Emations Animatiestudio krijgt steeds meer aanvragen uit deze sector. En dat heeft zo zijn redenen: de huidige maatschappelijke ontwikkelingen vragen om steeds meer effectieve zorg. De vergrijzing neemt toe, de mantelzorg neemt af en het geld blijft uit. In de toekomst zal dat alleen maar toenemen. Daarom zoeken steeds meer zorgaanbieders naar nieuwe, efficiënte communicatiemiddelen om de toenemende vraag naar informatie over geschikte zorg tegemoet te komen. Middelen bij uitstek zijn het gebruik van animatie, infographics en illustraties. Wil je meer weten? Stel ons je vraag. Wij geven je graag vrijblijvend advies!

Meer weten?
Vrijblijvend advies. Direct een offerte.

Waarom werken met Emations animatiestudio?

  • We hebben ± 250 animaties en 100 infographics in 11 talen gemaakt. Voor meer dan 75 tevreden opdrachtgevers.
  • Wij werken graag voor slimme opdrachtgevers die de lat hoog leggen. Dat doen wij zelf namelijk ook.
  • We hebben een stevige achtergrond in marketing en communicatie. En denken graag mee over strategie, doelstelling en markt.
  • Wij zijn sociaal en maatschappelijk betrokken. Wij zoeken dat ook bij onze opdrachtgevers.
  • Onze tarieven zijn marktconform en schaalbaar.
Bekijk de video

 

Wil je weten hoe we jouw doelgroep kunnen overtuigen?
We geven je graag vrijblijvend advies, bel: 020 - 2619114
Meer weten?
Vrijblijvend advies. Direct een offerte.

Meer informatie:

+
Animatie in de gezondheidszorg

De aanvragen die we krijgen voor animaties uit de zorg branche komen vaak vanuit de meest verschillende hoeken. We ontwikkelden animaties voor:

Animatie chirurgie 

Al zo’n 70 jaar dienen dienen vaatchirurgen Heparine toe om schadelijke bloedstolsels bij operaties te voorkomen. Het ACTION 1 team doet onderzoek naar de beste dosering van Heparine. Wij maakten een animatie video over de werking en het onderzoek. 

Animatie tandarts 

Kindertandarts gaatjesmakers vindt dat ieder kind recht heeft op goede tandheelkundige zorg. Daarover maakten wij een animatie. 


Animatie thuiszorg en wijkverpleging  

Careyn biedt diensten aan voor verzorging en verpleging en thuiszorg in Zuid-Holland en Utrecht. Daarnaast kun je terecht voor aan kraamzorg of jeugdgezondheidszorg. Voor Careyn ontwikkelden wij een animatie om een nieuwe werkwijze uit te leggen aan thuiszorg medewerkers. We schreven het script op niveau B1 en ontwikkelden een vriendelijke, herkenbare en serieuze illustratiestijl. 

 

Animatie in het ziekenhuis

Vat een ingewikkeld medische onderzoek samen in 1 minuut. Leg kinderen een medische ingreep uit op vriendelijke en toegankelijke wijze.

 

Animatie voor een apotheek

Laat klanten op een toegankelijke wijze kennis maken met de procedures bij een apotheek. 

+
Animatie in de zorg: een heldere overdracht van de boodschap

Het toenemende gebruik van animatie video in de zorg is eigenlijk een hele logische stap: internet en social media worden alsmaar groter en we weten allemaal allang dat informatie met eenvoudige, heldere tekst en afbeeldingen de boodschap het beste overbrengt. Een 2D animatie video is daar het ultieme voorbeeld van. Zeker als je weet dat zo’n 10% van de mensen onthoudt wat ze lezen, 20% van wat ze horen, 30% van wat ze zien en maar liefst 50% van wat ze tegelijkertijd zien en horen.

In de zorg gaat dit helemaal op, omdat taalbarrières, gezondheidsklachten en verschillende ontwikkelingsniveaus de – vaak toch al lastig te begrijpen – medische boodschap alleen maar verder van ons bed brengen. Een video animatie is in staat om die barrières op een eenvoudige en doeltreffende manier op te heffen.

+
Het doel van animatie in de gezondheidszorg: ‘ontzorgen’

Uitleg animaties zijn – zoals wij ze maken en kennen – kort, helder en eenduidig. Ze zijn in staat om een proefschrift van zo’n 350 pagina’s in zo’n 1,5 minuut video begrijpelijk samen te vatten. Wij weten dat omdat we het deden. Veel van onze opdrachtgevers binnen de zorgsector gebruiken videoanimaties steeds vaker voor:

  • de uitleg van (nieuwe) zorgproducten of -diensten
  • het werven van fondsen
  • de legitimering van een nieuw ingezette (interne) koers
  • de oproep tot deelnemen aan nieuwe beleidsprogramma’s

Werkt dit? Ja. Juist in de zorg is de tijdsdruk enorm. En tijd betekent in dit geval: meer aandacht om aan de hoognodige zorg te besteden. Iedere seconde telt. Dus waarom uren uittrekken voor het lezen van ingewikkelde dissertaties, ellenlange bijsluiters of het bijwonen van langdurige zorgbijeenkomsten, als je online in zo’n anderhalve minuut de kern van een dienst, gewenste houding of ideale situatie tot je kunt nemen? Noem het ‘ontzorgen’. Wij zijn absoluut geen fan van dit bedachte woord maar in dit geval dekt het wel de lading. Want dat is precies wat animaties doen. Een goed doordachte en uitgevoerde zorg animatie bespaart veel tijd en daarmee een hoop geld. En dat is vaak een zorg minder.  

+
De verspreiding van animatie in de gezondheidszorg

Het maken van een zorg animatie over jouw product, dienst of gewenste koers lijkt dus een goed idee. Het filmpje is af en intern goedgekeurd. Maar wat doe je er vervolgens mee? Een terechte vraag. Maar de toepassingen van (uitleg)animaties binnen de zorg zijn inmiddels legio. We noemen er een aantal:

  • plaatsing op internet en intranet
  • verspreiding via social media
  • narrow casting in wachtkamers en (andere) publieke ruimtes
  • verwerking in (online) presentaties
  • gebruik bij congressen, symposia en andere presentatie gelegenheden

+
Het nut van animatie in de zorg

Als er één sector is aan te wijzen die gebaat is bij het gebruik van uitleg animaties is het de zorg. Een goede gezondheid is voor bijna ieder mens het grootst mogelijke goed. Maar juist de berichtgeving over die gezondheid is vaak ingewikkeld, doorweven met jargon en daarmee vaak niet te begrijpen voor mensen die razend benieuwd zijn hoe ze er – qua gezondheid – voor staan. Een heldere, goedgemaakte animatie kan niet alleen die zorg wegnemen maar er ook voor zorgen dat we weer gaan zorgen. Voor onszelf en voor elkaar. Wij zien alleen maar positieve reacties. Probeer het maar!