Producten of diensten in de sector financiële dienstverlening zijn vaak complex. Begrijpt een klant van een financiële dienstverlener alle ins en outs van, zeg, het aanbod van zijn of haar hypotheek of pensioen? Weten medewerkers van financiële dienstverleners wat de Europese wetgeving Mifid2 voor hen betekent? Financiële diensten zijn uitstekend uit te leggen in een animatie of infographic. Een uitleganimatie van zo’n 80 seconden, die in staat is om alle benodigde informatie op een heldere manier over het voetlicht te brengen. En daarmee te zorgen voor meer begrip en de aanzet tot actie. Leg ons je vraag voor en we denken graag met je mee over een effectieve uitleg!

Meer weten?
Vrijblijvend advies. Direct een offerte.

Waarom werken met Emations animatiestudio?

  • We hebben ± 250 animaties en 100 infographics in 11 talen gemaakt. Voor meer dan 75 tevreden opdrachtgevers.
  • Wij werken graag voor slimme opdrachtgevers die de lat hoog leggen. Dat doen wij zelf namelijk ook.
  • We hebben een stevige achtergrond in marketing en communicatie. En denken graag mee over strategie, doelstelling en markt.
  • Wij zijn sociaal en maatschappelijk betrokken. Wij zoeken dat ook bij onze opdrachtgevers.
  • Onze tarieven zijn marktconform en schaalbaar.
Bekijk de video

 

Wil je weten hoe we jouw doelgroep kunnen overtuigen?
We geven je graag vrijblijvend advies, bel: 020 - 2619114
Meer weten?
Vrijblijvend advies. Direct een offerte.

Meer informatie:

+
Animatie voor de financiële dienstverlening

De mensen van Emations Animatiestudio zijn ervaren online marketing specialisten. Wij hebben een achtergrond in de communicatie wereld. We hebben voor heel wat financiële instellingen gewerkt. Denk hierbij aan ABN AMRO, Pensioenfonds ING, Achmea, DRV Accountants, Altis Ivestment Management, PwC Consulting.

In de praktijk betekent dit dat we heel wat financiele producten voorbij hebben zien komen. Daarnaast begrijpen we hoe een beslissingsproces werkt binnen de financiële wereld. Daarom adviseren we bijvoorbeeld altijd om alle beslissingsnemers zo vroeg mogelijk te betrekken bij het project. Zo is iedereen het met de ‘kernboodschap’ eens en voelt niemand zich gepasseerd. Of het nu een intern communicatieproces betreft of de uitleg van een nieuwe financieel product. Om tot een goed resultaat te komen is het belangrijk dat iedereen zo vroeg mogelijk bij de inhoud betrokken wordt.

+
Animatie voor een bank

In de bankensector maakt de 2d animatie al jaren onderdeel uit van de standaard marketing portefeuille. Uitleg over de werking van een overbruggingshypotheek of beleggingsproduct. Aandelen kopen, wat zijn de gevaren? Of informatie over trends en ontwikkelingen.

+
Animatie voor een verzekeraar

Hoe werkt dat, overstappen van zorgverzekeraar? Of wat is de beste autoverzekering of zorgverzekering voor mij?  Animatie en infographic is een veel gebruikt medium bij verzekeraars. De belangrijkste informatie over een proces of dienst, helder over gebracht in een korte tijd. Efficiënt en laagdrempelig. Bovendien versterkt het de merkbeleving op vriendelijke wijze.

+
Animatie voor een accountant

Slimme belastingtips of de fiscale voordelen voor een nieuw belastingplan van de rijksoverheid? Jaarrekening laten maken, belastingaangifte doen. Allemaal zaken die je bij een accountant kunt laten doen. Daarbij kan een animatie goed van pas komen. Heldere informatie en een zo kor mogelijk tijdsbestek. Dat werkt. Wij kunnen het weten. We hebben menig animatie gemaakt voor PWC Consulting en DRV Accountants.

+
Animatie voor een pensioenfonds

Wil je eerder met pensioen? Of meer inzicht in je bruto netto pensioen? Of hoe werkt mij beleggingspensioen? Als klant bij een pensioenfonds wil je graag goed geïnformeerd worden. Het liefst zo helder mogelijk. Uitleganimatie en infographic zijn dan ook uitstekende communicatiemiddelen voor een pensioenfonds. En wij kunnen dat weten. Wij hebben er heel wat gemaakt voor Pensioenfonds ING.

+
Animatie voor een notaris

Huwelijkse voorwaarden, testament opstellen, huis verkopen. Je verzegeld heel wat zaken bij de notaris. Dan wil je goed geïnformeerd worden. Helder voor ogen hebben waar je een krabbel onder zet. Een animatie voor een notaris is dan ook een zeer geschikt communicatie middel.

+
Emations Animatiestudio veel ervaring in de financiële sector

In de loop der jaren hebben heel wat financieel dienstverleners hun wie weten te vinden naar Emations Animatiestudio. Zo hielpen wij ABN Amro om de europse wetgeving Mifid2 op heldere wijze te communiceren. Of Achmea, waarbij het toekomstbeeld op innovatie en IT hebben gevisualiseerd. Of neem DRV Accountants waarbij we het nieuwe product DRV Pro in 80 seconden over het voetlicht hebben gebracht. Of neem de reeks infographics die wij ontwikkelden voor overname specialist Hogenhouck. infographics in een herkenbare stijl en met een eigen gezicht die in worden gezet om een persbericht te versterken.

Stuk voor stuk mooie opdrachtgevers in de financiële sector waarbij wij er in slaagden om ingewikkelde materie op een doeltreffende wijze te vertellen.

+
Hoe ontwikkelen wij goede animatie of infographic voor de financiële dienstverlening

Of je nu bij een bank of een verzekeraar werkt, we beginnen met een kennismaking. Dat kan via Skype of op locatie. We onderzoeken wat je doelstellingen zijn, je doelgroep en de kansen en gevaren van de animatie die je wilt laten maken. Deze randvoorwaarden leggen we vast in een briefingsforumulier: 

  • De probleemstelling: wat lost de animatie voor probleem op voor de kijker?
  • De werking van het product of de dienst die je aanbiedt.
  • De voordelen
  • De oproep (Call to action)

Staan alle randvoorwaarden op papier en staan alle beslissingsnemers achter de gekozen communicatiestrategie? Dan is het tijd voor de tweede stap, het ontwikkelen van een goed script. We schrijven een script in het Engels of Nederlands. En streven er naar om de boodschap in maximaal 180 woorden samen te vatten. Afhankelijk van de doelgroep of toepassing. We selecteren een passende voice-over, US Engels of communiceert de organisatie in UK Engels? We hebben een breed netwerk van goede stemmen.

Is het script in orde, spreekt de tone-of-voice aan van de stem? Dan vervolgenen we het ontwikkelproces middels het uitwerken van het storyboard. Alle scene’s uitgetekend op basis van het script. Emations Animatiestudio is het gewend om op basis van vast omlijnt illustratiestijlen te werken. Zo hebben ABN Amro of Achmea vaste stijlen waarbij ze we nauw op aansluiten.

Nadat het storyboard is geaccordeerd zetten we het verhaal in beweging. Het animeren neemt ongeveer drie dagen beslag. De animatie komt tot leven en wordt voorzien van passende muziek en geluidseffecten. Zo ontwikkelen we stap voor stap een animatie video die voldoet aan de hoge eisen die organisaties in de financiële wereld stellen.