De ontwikkelingen in de sector duurzame energie volgen elkaar in snel tempo op. Innovatie, energietransitie en wereldwijde wet- en regelgeving zijn actueler dan ooit. Communicatie richting burgers en consumenten speelt hierbij een belangrijke rol. Emations Animatiestudio is voor veel energiebedrijven een gedegen partner, dankzij onze ervaring op het gebied van duurzame energie, marketingcommunicatie en de energiemarkt. Wil je meer weten over hoe je met animatie en infographics de wereld van duurzame energie en energietransitie begrijpelijker te maken? Leg ons je vraag voor en we geven je graag vrijblijvend advies!

Meer weten?
Vrijblijvend advies. Direct een offerte.

Waarom werken met Emations animatiestudio?

  • We hebben ± 250 animaties en 100 infographics in 11 talen gemaakt. Voor meer dan 75 tevreden opdrachtgevers.
  • Wij werken graag voor slimme opdrachtgevers die de lat hoog leggen. Dat doen wij zelf namelijk ook.
  • We hebben een stevige achtergrond in marketing en communicatie. En denken graag mee over strategie, doelstelling en markt.
  • Wij zijn sociaal en maatschappelijk betrokken. Wij zoeken dat ook bij onze opdrachtgevers.
  • Onze tarieven zijn marktconform en schaalbaar.
Bekijk de video

 

Wil je weten hoe we jouw doelgroep kunnen overtuigen?
We geven je graag vrijblijvend advies, bel: 020 - 2619114
Meer weten?
Vrijblijvend advies. Direct een offerte.

Meer informatie:

+
Online marketing duurzaamheid en energietransitie naar burgers

Door de afspraken in het klimaatakkoord gaat er de aankomende heel wat veranderen voor de wereld. De uitstoot van broeikasgassen moet in 2050 immers weer in balans zijn met de CO2 opslag van de aarde. In Nederland betekent dit dat er in 2030 een reductie moet zijn van 49% van de fossiele brandstoffen. En in 2050 van 95%. Dat zijn ingrijpende verandering voor burgers.

Kortom de overgang van fossiele brandstoffen als gas, olie en steenkolen naar groene energie als zon, wind, biomassa en water zal heel wat voeten in de aarde hebben. Goede communicatie is dan ook gewenst. Burgers zitten immers met wat vragenstukken die grote impact op hun leven hebben.

  • Moet ik een benzineauto inruilen voor een elektrische auto?
  • Wat kost het om mijn huis te isoleren?
  • Wat is een goede warmtepomp?
  • Zijn er subsidies voor deze duurzame maatregelen?
  • Wat houdt de energietransitie nu in voor mij?
  • Wat is een zonneboiler?
  • Hoe leef ik duurzaam?

Een praktische boodschap en heldere voorlichting is dan ook gewenst. Als burger wil je weten ‘wat betekent dit voor mij’. Begrip is onmisbaar.

Online marketing speelt een grote rol in publiekscampagnes Immers wie informatie zoekt over onderwerpen als duurzaamheid, energie transitie, CO2-uitstoot of afspraken klimaatdoelen Parijs doet dit meestal via Google.

Animatie en infographic zijn uitstekend geschikt zijn voor voorlichting, interactie en communiceren met burgers. Ze zijn laagdrempelig, makkelijk begrijpbaar en gericht te communiceren via socialmediakanalen.

+
Emations Animatiebedrijf heeft veel ervaring op het gebied van overheidscommunicatie.

We werken al enkele jaren voor Milieu Centraal. De voorlichtingsorganisatie met duurzame tips en adviezen. Opgericht door het toenmalige Ministerie van VROM. Milieu Centraal communiceert over onderwerpen als energie besparen, afval scheiden, zonnepanelen of duurzaam vervoer. Wij dragen Milieu Centraal een warm hart toe.

Daarnaast waren we in het verleden betrokken bij een grote publiekscampagne voor de Gemeente Den Haag. We ontwikkelden een animatie video, abri campagne, folders, infographics, posters en reclame op een tram.

Ook maakten wij een 2d animatie voor het Ministerie van Infrastructuur en Milieu rondom Blue Assist, het sympathieke initiatief om mensen die moeilijk te begrijpen zijn in het openbaar vervoer op weg te helpen.

We werkten voor het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. En maakten animaties over het akkoord Verbetering Productsamenstelling. Voor het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier inwikkelden we een uitleganimatie over het aanpassen en het verbeteren van onze dijken.

+
Animatie duurzaamheid, kansen energietransitie consument

De prijs van zonne-energie daalt. Elektrische auto’s worden goedkoper. Fiscale voordelen en subsidies op duurzame producten. De markt zal geleidelijk veranderen. En dit biedt kansen voor ondernemers.

Animaties en infographics zijn uitermate goede marketing middelen om consumenten te informeren over de kansen. Ze zijn immers laagdrempelig, makkelijk te verspreiden via social media, en relatief goedkoop in de ontwikkeling.

Emations Animatiestudio heeft als doel om 2d animaties te ontwikkelen die niet alleen iets uitleggen maar ook overtuigen. Daarvoor hebben we een speciale methodiek bedacht. Een methodiek waarbij we altijd iets willen oplossen voor de kijker van ons animatiefilmpje. Zo trekken we de aandacht even geven de kijker het gevoel dat hij wordt erkend in zijn problematiek. 

We ontwikkelen al jaren animaties over duurzaamheid voor onze partner Vattenfall. Bijvoorbeeld aan een uitleganimatie over Windenergie of de energietransitie op locatie Hemweg. Waar wij de toekomst van het terrein visualiseren voor 2023, 2030 en 2050. Waarbij Vattenfall een duidelijk doel heeft; fossielvrij leven binnen één generatie.

+
Emations Animatiestudio draagt bij aan een duurzame toekomst

Als kleine speler proberen wij onze steentje bij te dragen aan een duurzame toekomst. Zo hebben wij als doel zo min mogelijk kilometers te maken met de auto. We communiceren dan ook graag via Microsoft teams of Skype. Daarnaast printen we zo min mogelijk. Voor goedkeurde offerte planten wij daarnaast een boom. Inmiddels staat de teller op 35 bomen. En daar zijn we best een beetje trots op.

+
Infographic duurzame energie

Infographics zijn uitermate geschikt om in een oogopslag een onderwerp inzichtelijk te maken. Onderwerpen als energie vergelijken of een overzicht duurzame energie bronnen zijn natuurlijk perfect geschikt om in een infographic weer te geven.

Bij Emations animatiestudio maken we er veel. We mogen ons inmiddels tot de experts op het gebied van infographic laten maken in Nederland noemen. In de duurzame energiesector werken wij bijvoorbeeld veel voor Vattenfall. We maakten infographics over windenergie als onderdeel van een toekomstig duurzaam energiesysteem. Of infographics over de aanleg van windmolen parken in de Wieringermeer. 

Vattenfall werkt hard aan een duurzame energiesector. Zo hebben we onze sporen verdiend in de energie marketing in de energie branche. Zo bouwt Vattenfall Gascentrales om tot een Waterstof centrales. En ontwikkelen super batterijen om de opslag van elektriciteit mogelijk te maken, duurzame energie in een accu. Rondom deze duurzame energiebronnen en verandertrajecten maakten wij infographics en uitleg animaties. Zo hebben we heel wat kennis op gedaan op over bijvoorbeeld Waterstof en Elektrolyse.

+
Wat is duurzame energie?

We wekken met zijn allen jaarlijks steeds meer stroom op. En van die stroom is een steeds groter gedeelte duurzaam. Energie is duurzaam wanneer ze niet schadelijk zijn voor het milieu. De bekendste vormen van duurzame energiebronnen zijn Windmolens, zonnepanelen en zonnecollectoren, Waterkrachtcentrales en waterenergie.

+
Wat is energietransitie?

Energietransitie is de overgang van het gebruik van fossiele brandstoffen naar duurzame energie. Deze energie transitie is in beleid vastgelegd in het Klimaatakkoord van Parijs. En heeft als doel de opwarming van de aarde te houden tot ruime onder 2 °C.