Een uitleganimatie zijn razend populair. En dat is niet zo gek. Een uitleganimatie is een geweldige tool om je product, dienst of organisatieverandering in korte tijd uit te leggen. In dit blog geven we je 10 redenen waarom je vandaag nog een uitleganimatie moet laten maken.
Daarmee is zo’n animatie video een perfecte tool voor online marketing. Want met animatie kun je doelgroepgericht je boodschap communiceren, weet je exact hoeveel mensen je bereikt en wat je conversie is. Maar en zijn nog veel meer redenen waarom een uitleganimatie onmisbaar is voor het bedrijfsleven. We zetten ze graag voor je op een rijtje.
10 redenen waarom uitleganimatie onmisbaar is voor bedrijven:
- Uitleg animatie verhoogt je omzet: ± 80% van kijkers geeft aan eerder tot aankoop over te gaan als ze naar een filmpje hebben gekeken.
- Je krijgt de beschikking over de perfecte pitch: animatie speelt in op de informatiebehoefte van je kijker en geeft aan waarom jouw organisatie onmisbaar is.
- Jouw doelgroep is gek op animatie: ze kunnen alle beschikbare informatie over jouw tot zich nemen in een zeer korte tijd (75 seconden!) Je laat zien dat je hun behoefte begrijpt.
- Meer traffic naar je website: uitleganimatie verhoogt bovendien je ranking in google.
- Een product of dienst wordt beter begrepen: mensen herinneren zich ± 19% van wat ze lezen. 11% van wat ze horen en ongeveer 75% van de beelden die ze zien.
- Uitleg animatie is booming: volgens Forbes magazine heeft video ‘tekst’ inmiddels ingehaald als standaard communicatie manier. Vanaf 2019 is 80% van het online verkeer video.
- Een animatie is relatief goedkoop: zet de video op je website en gebruik hem tijdens je pitch. Ontwikkel een doelgroepgerichte videomarketing campagne via Facebook, Youtube en Linkedin. Gebruik illustraties uit je animatie in je Powerpoint presentatie of op je website. Animatie blijkt dus relatief goedkoop als je kijkt naar de legio marketingmogelijkheden.
- Verhoog je conversie: Dropbox bijvoorbeeld verhoogde haar conversie met maar liefst 10% in één maand tijd. Of work.com met 20% toen ze een animatie video op hun homepage zetten.
- Animatie is de perfecte tool om een ingewikkeld verhaal simpel uit te leggen.
- Bezoekers blijven langer op je website: na 8 seconden is de gemiddelde bezoeker weg op je website, zonde! Met animatie verhoog je aanzienlijk de attentie van je product of dienst. Blijven bezoekers zodoende langer hangen en zullen eerder tot aankoop overgaan.