Producten of diensten in de financiële sector zijn vaak lastig uit te leggen. Laat staan te begrijpen. Daarom zijn de animatie video’s van Emations Animatiestudio zo geschikt. Begrijpen klanten van de SNS Bank alle ins en outs van hun annuïteitenhypotheek voordat ze het contract tekenen? Of weten medewerkers van ABN Amro wat de Europese regelgeving van MiFID2 voor hen betekent? Financiële informatie en wetgeving is uitstekend weer te geven in een uitleg animatie. Een animatie waarmee je in 80 seconden de belangrijkste gegevens op een heldere wijze over het voetlicht brengt. Met als doel begrip, zichtbaarheid of aanzetten tot actie!

Animatie voor een bank

Laat een animatie ontwikkelen met uitleg over de werking van een overbruggingshypotheek of beleggingsproduct. Goed voor de online vindbaarheid of tijdens een kennismakingsgesprek. 


Animatie voor een verzekeraar

Hoe werkt dat, overstappen van zorgverzekeraar? Of stel ik nou de juiste autoverzekering samen? Een uitleg animatie is erg servicegericht.

Animatie voor een accountant

Neem je pensioen in eigen beheer. Slimme belastingtips of de fiscale voordelen voor een nieuw belastingplan van de Rijksoverheid.

Waarom werken met Emations animatiestudio?

Bekijk de video

-
Animatie voor banken of verzekeraars

De mensen van Emations Animatiestudio zijn ervaren online communicatiespecialisten. Wij hebben een achtergrond in de communicatie bureau wereld. Dat betekent in de praktijk dat we begrijpen hoe een het beslissingsproces werkt bij de bank. Zodoende adviseren we je daarom vooraf altijd om alle beslissingsnemers te betrekken bij de fase van briefing en script. Zo is iedereen het met de ‘kernboodschap’ eens en voelt niemand zich gepasseerd.

Of het nu een intern communicatieproces betreft, de uitleg van een nieuwe financieel product, om tot een goed resultaat te komen is het belangrijk dat iedereen zo vroeg mogelijk bij de inhoud betrokken wordt. De mensen van Emations Animatiestudio hebben in de loop der jaren veel ervaring opgebouwd in de communicatie voor het bank- en verzekeringswezen. 

+
Emations Animatie studio heeft veel ervaring in financiële sector

In de loop der jaren hebben heel wat financieel dienstverleners hun wie weten te vinden naar Emations Animatiestudio. Zo hielpen wij ABN Amro om de europse wetgeving Mifid2 op heldere wijze te communiceren. Of Achmea, waarbij het toekomstbeeld op innovatie en IT hebben gevisualiseerd. Of neem DRV Accountants waarbij we het nieuwe product DRV Pro in 80 seconden over het voetlicht hebben gebracht.  Of neem de reeks infographics die wij ontwikkelden voor overname specialist Hogenhouck. infographics in een herkenbare stijl en met een eigen gezicht die in worden gezet om een persbericht te versterken.

Stuk voor stuk mooie opdrachtgevers in de financiële sector waarbij wij er in slaagden om ingewikkelde materie op een doeltreffende wijze te vertellen.

+
Hoe ontwikkelen wij goede animatie voor een bank of verzekeraar?

Of je nu bij een bank of een verzekeraar werkt, we beginnen met een kennismaking. Dat kan via Skype of op locatie bij jou op kantoor. We onderzoeken wat je doelstellingen zijn, je doelgroep en de kansen en gevaren van de animatie die je wilt laten maken. Deze randvoorwaarden leggen we vast in een briefingsforumulier. In het briefingsformulier leggen we onder andere vast:

  • De probleemstelling: wat lost de animatie voor probleem op voor de kijker?
  • De werking van het product of de dienst die je aanbiedt.
  • De voordelen
  • De oproep (Call to action)

Staan alle randvoorwaarden op papier en staan alle beslissingsnemers achter de gekozen communicatiestrategie? Dan is het tijd voor de tweede stap, het ontwikkelen van een goed script. We schrijven een script in het Engels of Nederlands. En streven er naar om de boodschap in maximaal 180 woorden samen te vatten. Afhankelijk van de doelgroep of toepassing. We selecteren een passende voice-over, US Engels of communiceert de organisatie in UK Engels? We hebben een breed netwerk van goede stemmen.

Is het script in orde, spreekt de tone of voice aan van de stem? Dan vervolgenen we het ontwikkelproces middels het uitwerken van het storyboard. Alle scene’s uitgetekend op basis van het script. Emations Animatiestudio is het gewend om op basis van vast omlijnt illustratiestijlen te werken. Zo hebben ABN Amro of Achmea vaste stijlen waarbij ze we nauw op aansluiten.

Nadat het storyboard is geaccordeerd zetten we het verhaal in beweging. Het animeren neemt ongeveer drie dagen beslag. De animatie komt tot leven en wordt voorzien van passende muziek en geluidseffecten. Zo ontwikkelen we stap voor stap een uitleganimatie die voldoet aan de hoge eisen die organisaties in de financiële sector stellen.

+
Hoe maken we een infographic voor een bank of verzekeraar?

Infographics die werken en aanzetten tot actie hebben allen één ding gemeen. Een goed verhaal. Of het nu uitleg betreft van de risico profielen van een beleggingsproces of het inzichtelijk maken van een nieuwe werkwijze voor bankmedewerkers. De kop en intro spelen maken nieuwsgierig en geven de lezer direct het gevoel; deze informatie heeft betrekking op mij. Zo nemen we de doelgroep stap voor stap mee over de pagina en geven alle benodigde informatie weer op vriendelijke, informatieve wijze.

Welke vragen zijn vooraf van belang bij het ontwikkelen van een goede infographic: 

  • Voor wie maken we de infographic?
  • Wat is het kennisniveau van de doelgroep? 
  • Wat is een strategie op de infographic aan de man of vrouw brengen? Koppelen we deze aan een persbericht of zetten we hem in als give-a-way middels een download link.
  • Wat is het doel van de infographic?
  • Wat wordt de belangrijkste boodschap die we gaan vertellen?
  • Met welke data en feiten prikkelen we de lezer het meest?
  • Wat moet de kijker doen als hij de infographic gelezen heeft?

Zo ontwikkelen we samen een infographic die aanzet tot actie en of meer zichtbaarheid oplevert.  Wil je meer weten over infographics? Klik hier