Vroeger hadden marketeers het makkelijk: je maakte een reclamespotje waarin je vertelde dat jouw product het beste was en de klanten kwamen vanzelf. De hedendaagse consument is echter een stuk beter op de hoogte. Het verhaal achter het product steeds belangrijker. Dat klinkt best makkelijk, want als ondernemer ken je je verhaal als geen ander. Maar om dat verhaal helder en beknopt over te brengen, dat blijkt nog best lastig. Je bent immers trots op je onderneming, en zou het liefste honderduit vertellen. De kans is echter groot dat je klant dan afhaakt.

Gelukkig sta je er niet alleen voor. Emations is een ervaren animatie bedrijf gevestigd Amsterdam-West. Wij zijn al jaren dé expert op het gebied van animatie video’s en infographics. Grote namen als FrieslandCampina, ING Pensioenfonds, McDonalds, de Gemeente Amsterdam en het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat hebben de kracht van animaties van ons animatie bedrijf reeds ervaren.

Waarom werken met Emations animatiestudio?

Bekijk de video

De onderscheidende aanpak van ons animatie bedrijf

Wat die kracht van ons animatie bedrijf is, vraag je je af? Dat is de sterke marketingcommunicatie achtergrond van Emations. In tegenstelling tot andere animatie bedrijven gaat Emations niet uit van de technische mogelijkheden, maar het van het doel van de animatie.

Het uitgangspunt van elke bedrijfsanimatie is de situatie en het doel van de opdrachtgever. Samen met jou onderzoeken we wat de beste aanpak is om jouw verhaal voor het voetlicht te brengen. Soms vraagt het doel van de animatie om een 2D animatie met eenvoudige figuren, andere keren is een infographic doeltreffender. En weer andere keren werkt een 3D uitleganimatie het meest overtuigend.

Waarom een animatie door ons animatie bedrijf laten maken?

Wat het doel van jouw animatie project ook is, bij ons animatie bedrijf weten we er wel raad mee. Wij zijn namelijk gespecialiseerd in uitleganimaties en explainer videos.  Als marketingcommunicatie experts weten we als geen ander hoe we snel de kern van je boodschap helder krijgen.

Bovendien doorzien we, dankzij ons begrip van hoe de markt eruit ziet, snel hoe jouw aanbod het beste in de markt gezet kan worden. We kennen je doelgroep en weten hoe we deze kunnen bereiken én raken. Het gaat bij ons animatie bedrijf namelijk niet alleen om het uitleggen, maar vooral om het overtuigen van je publiek.

Wat kost een animatie bij ons animatie bedrijf?

Sommige animatie bedrijven gebruiken veel standaard elementen in hun bedrijfsanimaties. Bij ons animatie bedrijf pakken we het anders aan. Het gaat ons niet om jouw unieke verhaal en jouw unieke merkidentiteit. Elke opdracht is uniek, dus is elke bedrijfsanimatie maatwerk. Soms is een animatie langer, soms is deze korter. En een animatie in 2D is goedkoper om te produceren dan een 3D animatie.

Het is dus niet mogelijk om een vaste prijs per animatie te noemen. De prijs is sterk afhankelijk van het soort animatie, vertellen we je verhaal in 2D en 40 seconden. Of maken we een  3D animatie van 3 minuten. Een 3D animatie maken is lastiger en vergt meer tijd en zal ook een wat hoger prijskaartje dragen.

Voor een exacte prijsopgave raden we je aan om even contact met ons op te nemen.

Waarom werken de animaties van ons animatie bedrijf zo goed?

Het menselijk brein is gebouwd op het verwerken van beelden. Teksten zijn eigenlijk heel moeilijk te begrijpen: we moeten de tekst lezen, deze interpreteren en vervolgens moeten we onszelf er een beeld bij vormen.

Nee, dan een animatie. Aantrekkelijk ogende beelden, die perfect passen bij het door de voice over vertelde verhaal. Dat is een veel natuurlijker manier van communiceren. Logisch dat beelden vaak wel 80% (of meer) beter onthouden worden dan tekst. Overtuig jezelf en bekijk een van de bedrijfsanimaties waarin we het verhaal vertellen van partijen als KPN, NUON, McDonalds, PwC of de Provincie Utrecht.

De voordelen van ons animatie bedrijf

Ons animatie bedrijf onderscheidt zich heel duidelijk van andere animatie bedrijven. Sterke punten van ons animatie bedrijf zijn onder meer:

  • Een gedegen MarCom achtergrond
    Door onze uitgebreide ervaring met marketingcommunicatie (MarCom) weten wij als geen ander hoe jouw markt en je doelgroep in elkaar zitten. Klanten zien deze kracht en vragen ons vaak om meer te doen dan bedrijfsanimaties. We helpen organisaties regelmatig met het positioneren van hun producten of diensten in de markt.
  • Uitgebreide ervaring
    In de afgelopen jaren hebben we al meer dan 100 opdrachten voor een uitleganimatie succesvol afgerond. We weten dus heel goed hoe je een bedrijfsanimatie maakt. Daardoor werken we snel en efficiënt voor een scherpe kostprijs.

Kort, snel en helder
Bij ons animatie bedrijf streven we naar bedrijfsanimaties die kort, snel en helder zijn. We nemen een ingewikkeld verhaal en vertalen dit naar een kernachtige en sterke boodschap. Dat is hoe je de kijker overtuigt

Hoe wordt bij ons animatie bedrijf een animatieproject aangepakt

Soms is het doel van de animatie om je doelgroep te informeren, bijvoorbeeld over een procedure of over een beleidsvoornemen. Andere keren kan het de bedoeling zijn om klanten uit te leggen hoe het product of dienst dat ze bij je kunnen kopen het beste kunnen gebruiken. Andere keren draait het om het overtuigen van de doelgroep.

Wanneer we samen het doel van de animatie goed gedefinieerd hebben gaan we op zoek naar de kernboodschap van je animatie. We bepalen allereerst welk probleem we voor de doelgroep gaan oplossen en wat de voordelen van deze oplossing zijn.

De uitkomsten van deze verkenningstocht verwerken we in een script, wat de basis is van het storyboard. Dit storyboard is een visuele representatie van je uiteindelijke bedrijfsanimatie en is al helemaal in de beoogde stijl. Zo krijg je een goed beeld van de bedrijfsanimatie en kunnen je beoordelen of we op de juiste weg zijn. Zo niet, dan kan altijd worden bijgestuurd.

Wanneer je tevreden bent over het script en het storyboard is het tijd om de studio in te duiken. We zoeken een stemacteur uit die past bij jouw explanimation en laten hem de voice-over inspreken. Daarna maken we pas de animatie. Het is namelijk makkelijker om de animatie af te stemmen op een natuurlijk spreektempo dan om de voice over aan te passen.

En als kers op de taart maken we de animatie af met geluiden en muziek.

Door deze gestructureerde aanpak, waarbij je elke stap van het proces kunt volgen, weet je precies waar je aan toe bent en heb je altijd de eindcontrole over jouw bedrijfsanimatie.

Mocht dat gewenst zijn kunnen we daarna samen met je een passende videomarketing strategie bedenken.